OVER UTRG

Ons doel met UTRG is simpel. Wij geloven erin dat we jou een stadsmerk kunnen geven om jóuw UTRG op het hart te dragen. 
UTRG is jouw gespreksopener om een stukje Utrecht met je mee te nemen. Jouw schatkist vol met Utrechtse verhalen. En een merk van creatieve makers, waar steeds weer iets te kiezen valt. 
Kleur jouw UTRG steeds trotser met onze groeiende online collectie. En gun jezelf elk kwartaal een UTRG-boost met ons stadsmagazine. 

UTRG

Frankie

Frankie Tjoeng is een enthousiaste vader en echtgenoot, allround grafisch vormgever én de trotse oprichter van UTRG.

“Ik zou mezelf omschrijven als een professionele dromer en beelddenker die hiervan zijn beroep heeft kunnen maken. Bij elke opdracht of vraag, hoe groot of hoe klein ook, gaan bij mij de radertjes draaien om daar een passend beeld, vorm, logo of concept op te laten aansluiten. En dan ga ik aan de slag. Het motiveert mij nog altijd om er steeds iets moois van te maken en tot een treffend en soms verrassend resultaat te komen met nét die ene knipoog. Ook de liefde voor Utrecht loopt als een rode draad door mijn leven. Al op jonge leeftijd was de stad een vertrouwd terrein voor mij en dat is eigenlijk altijd zo gebleven. Keer op keer wijst de Dom mij de weg naar huis. In Utrecht maakte ik mijn debuut als grafisch vormgever en mijn trouwe  klanten van het eerste uur zijn Utrechters. Ik voel me daarom extra trots om Utrecht nu zoveel jaren later iets heel moois te kunnen teruggeven. Een waardig stadsmerk dat andere steden haast het nakijken geeft: hoe geweldig zou dat zijn?"

UTRG MAGAZINE

Sanne

Sanne Dijkgraaf is een gepassioneerd schrijver en bladenmaker met een grote voorliefde voor mensen en hun verhalen. Ze is de trotse uitgever van UTRG magazine, voorheen LEVEN! magazine Utrecht.

“Utrecht is mijn grote liefde en ik doe niets liever dan al haar verhalen opsnuiven. Na mijn studie journalistiek was Amsterdam een logische keuze geweest voor een carrière in de magazines, maar Utrecht is altijd de enige optie geweest voor mij. Ik zag mezelf nooit als ondernemer, net als mijn vader en grootvader, die het beide ook in deze stad wel degelijk waren, maar ik ben ontzettend trots dat ik de stap toch heb genomen. De verhalen van Utrecht zijn eindeloos en er ontstaan als vanzelf hele boekwerken in mijn hoofd zodra ik mijn appartement uitstap. Toen ik zeven jaar geleden startte met ondernemen heb ik mezelf vol in de wereld van het netwerken gestort en ben ik met een blad onder de arm van deur tot deur gegaan. De liefde voor Utrecht is sindsdien alleen maar gegroeid. Ik houd van haar mensen, de mentaliteit van de ondernemers en het karakter van onze stad. De bescheidenheid siert ons, maar mogen we zo langzamerhand ook wel een beetje laten varen. Ik hoop dat ik hier met ons UTRG magazine een beetje bij kan helpen. Ik kan niet wachten een nóg toffer podium te bouwen voor de verhalen van Utrecht!” 

Duurzaam stadsmerk

We hechten er waarde aan dat de liefde en trots voor Utrecht tot in elke vezel van UTRG voelbaar zijn. Daarom staan we graag in verbinding met de creatieve pioniers van onze stad. We kiezen ervoor om vooral Utrechtse tekstschrijvers, fotografen en vormgevers in te huren. En we werken zoveel mogelijk samen met Utrechtse ondernemers en talenten. 

Ook streven we naar een duurzame werkwijze. Onze kledingcollectie wordt gedrukt op een blanco label dat duurzaamheid als kernwaarde hanteert in alle stappen van de productieketen. Het label is aangesloten bij de Fair Wear Foundation; een onafhankelijke organisatie die zich inzet voor betere arbeidsomstandigheden in de kledingindustrie.